Gott och blandat

Känner knappt igen mig själv när jag går förbi en spegel.
Jag var till duktiga Wirvla och blev friserad och hon testade lite nya produkter i mitt hår, så här välkammad och rakhårig har jag inte varit på länge. Men jag ser antagligen ut som vanligt igen så fort håret är tvättat, jag har ju aldrig tid och ork att hålla på och styla håret.
Men det var ju som vanligt en ren njutning att sitta där och bli omhändertagen, och ännu mer så idag eftersom Wirvla har massagestolar vid tvätten på den nya fina salongen.



Några julklappar införskaffades också idag, det närmar sig ju med en rasande fart.

* * *

Läser om demonstrationer i Stockholm, nazister och rasister tågar gatorna fram.
Jag önskar att man kunde ignorera dom, inte se dom och inte ge dom den uppmärksamhet dom vill ha. Aftonbladets ledare sägare att nazisterna skämmer ut Sverige och jag förstår ju vad man menar, men jag tycker nog att motdemonstranterna passar på att skämma ut oss dom också.

Hur illa jag än tycker om nazister och rasister så är det ändå så att vi lever i ett land där vi har yttrandefrihet och mötesfrihet, vi får demonstrera och yttrycka vår åsikt. Det är rättigheter vi ska vara rädda om, det finns så många människor i världen som lever där man inte får göra det.

* * *

Jag trodde inte riktigt mina ögon när jag startade ett Wordfeud-spel och fick 702 poäng.



Det är sjukt många poäng det, men så var det på randombana och bara färgade rutor också.

* * *

Sovmorgon, så underbart!

* * *

Damerna spelar VM och då får herrarna spelledigt av någon anledning.
VM-finalen mellan Sverige och Finland visas på TV4 söndag kl 15:00.
Då bänkar vi oss i sofforna och hejar fram till ett guld.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0