Smiskade

Det låter otroligt, men det är sant.
Jag ska vara ledig i 10 dagar. 10 dagar!
Alltså 10 mornar i rad som jag inte behöver släpa mig ur sängen kl 5, underbart.

* * *

Som vanligt är det extra roddigt på jobbet när jag ska vara ledig ett tag, mycket som jag måste se till att ha gjort så ingen annan får ett helvete med att försöka ta reda på hur allt ska vara.
Nu är det bara att hålla tummarna att jag kom ihåg det jag skulle komma ihåg.
Men det är ju inte värre än att mina kollegor ringer om det skulle dyka upp något.

* * *

Och vad var det som dök upp igår kväll?
Inte var det Storvretas vilja att vinna derbyt mot Sirius i alla fall.
Det är nog ingen av oss nästan 1800 personerna som satt på läktaren som inte anser att Sirius var den klara segraren igår. Det var väl bara en stund i andra perioden som vi fick se det Storvreta vi känner igen och vill se spela.
Gissar att det blev en uppsträckning i omklädningsrummet efter matchen.
Undrar vad man hade fått för odds om man spelat på att Starre skulle göra två mål, i samma match? Kul att han fick till det, han var en av ljusglimtarna i matchen. Matte försökte slå någon sorts höjdrekord i glädjeskuttet efter sitt mål. Undrar om någon fick det på bild?
Men vem vet, det var kanske det här som killarna behövde.
Att få en spark i ändan och en uppmaning att nu jäklar ska vi styra upp det här.
AIK gästar oss på annandagen, då hoppas jag få se en annan inställning på planen.

Betygen som låg uppe på Innebandymagazinet någon timme efter matchen igår plockades snabbt bort igen, och det var nog tur det. För den som satte betygen hade nog lite otur när han tänkte från början, dom första betygen speglade absolut inte den matchen jag såg i Fyrishov.



Inser att jag måste ta mig in på stan i morgon, så att ligga i sängen och ta igen mig halva dagen lär ju bara vara en dröm. Sedan ska det väl slås in lite paket, städas lite, fixas julgran och skinka mm mm mm. Tur att jag kunde ta ledigt i morgon också.
Men det är klart, skinkan kommer jag ju inte vara så mycket inblandad i. Det är ju inte jag som är ansvarig för sådana saker i det här huset, som tur är.

* * *

Inser att det kommer att bli en svettig natt, håriga killen är här och han är som ett litet värmeelement när han vill ligga sked.

* * *

Just ja, domen kom ju igår.
Domen mot skitbusarna som hotade och utpressade Lingon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0