Ledigt

Så skönt det är att vara ledig, att slippa rulla ur sängen kl 5 på morgonen.
Men jag kan inte påstå att jag är utvilad direkt, med småfolk i huset och en hårig kille som ligger limmad mot mig hela nätterna så blir det liksom ingen vila.
Jag vet inte om det är den lilla kaminen som gör att jag drömmer mardrömmar, väcktes när jag låg och grät i sömnen härom natten.

För att inga missförstånd ska uppstå, nu är det inte så att jag beklagar mig. Jag älskar ju att ha både småfolk och håriga killen här, det var mer ett konstaterande av fakta.

Det blev en tur till Gränby Centrum idag, det skulle rea-shoppas till prinsen.
Jag orkade inte ens titta efter något till mig själv, det fick räcka med ett och annat stödköp till trollungen i stället. Men visst skulle jag vilja hitta lite nya kläder, orkar bara inte engagera mig i att leta i butikerna. Hade jag råd så skulle jag alltid gå till någon butik där man får hjälp av en personal shopper att plocka fram kläder som kan passa, som på Åhléns i Stockholm.
Jag har ju testat det en gång och skulle gärna göra det igen, om någon bara gav mig ett ladddat betalkort att fritt förfoga över.

* * *

Det är redan dags för finaler i den första delen av Storvretacupen.
Kommer jag att ta mig in till Fyrishov för att titta lite? Hoppas det.

* * *

Man kan tydligen ordna folkomröstningar om allt, i alla fall i USA.



Hockey på TV, tydligen JVM. Inte riktigt min grej, men jag kommer väl som alla andra sitta där och hålla tummarna när det är dags för någon sorts slutspel för dom svenska pojkarna.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0