Hur en glasögonorm tjänar ännu mer

Glad i hågen stegade jag in till optikern, jag hade bestämt mig för att inte köpa några nya kompletta glasögon utan bara byta glas i dom gamla. Det kändes ju jättebra, där sparade jag in 2.000:- som jag kan göra något annat kul för.
Killen inne hos optikern rynkade lite på näsan när jag sa hur jag ville göra, jag såg ju att han tyckte att det var korkat. Dom här glasögonen som jag köpte för två år sedan är ju så otroligt omoderna i hans ögon, men så fick det bli. Han mäter och grejsar och knappar på sin dator och precis när vi är klara så fick jag för mig att jag kanske skulle fråga i alla fall vad det något mindre kalaset skulle gå på.
Gissa om golvet började svaja under mig när den mycket trevliga killen öppnar munnen och säger att antingen 5.800:- eller 6.400:-, beroende på vilket glas jag ville ha.

Skojar du, sa jag, det är ju vad jag betalade för två kompletta par förra gången?
Killen letar i datorn och hittar bara mitt förra köp av terminalglasgon och då, just då kom jag på att sist var det ju inte i den här butiken och hos den här kedjan jag handlade.
Svettig i pannan fick jag säga till killen att stoppa min beställning och att jag får lov att återkomma när det finns mer pengar i kassan. När mina nya terminalglasögon är klara då får jag ta ut receptet och gå till någon annan butik som inte tar en månadslön för ett par brillor.

Det kan ju tyckas att det var lite korkat att inte fråga om pris direkt, men jag kunde inte drömma om att bara glasen skulle vara så otroligt dyra. Jag hade antagligen svimmat när jag skulle hämta ut glasögonen igen om jag skulle betala så mycket.

Nu känns det helt plötsligt som att jag har tjänat minst 7.800:- och inte 2.000:- som jag trodde först.
Helt otroligt!



Kommentarer
Postat av: Peter

Mona, jag fick nya glas i mina gamla bågar på ett bra ställe på Outlet i Barkaby. Betalade endast 1500kr och han gjorde det på 20 minuter medans jag väntade.



Hör av dig om du vill veta mer...

2011-02-10 @ 10:55:20
URL: http://zerpo.blogg.se/
Postat av: Mona

Kanon, Peter.

Hör av mig om det blir aktuellt.

2011-02-10 @ 23:09:15
URL: http://monaspusselbit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0