Om att fläka ut sig

Jag slutar aldrig förvånas över hur folk beter sig.
Idag när jag satt på pendeln så satt det en kvinna framför mig och pratade i telefonen nästan hela vägen från Karlberg till Upplands Väsby, och det tar en stund kan jag tala om. Hon började med att skrika "Hör du mig?" ca 20 gånger till någon i andra änden som uppenbarligen inte kunde höra henne när vi körde genom tunneln.
När hon väl kände att hon fått kontakt med kvinnan i andra luren så började hon prata och prata och prata...
Hon berättade detaljerat om sina terapisamtal och det kunde inte undgå någon i vårt tågset vad som dryftades där. Vi fick höra om hur man senaste besöket hade talat om män och varför hon inte hittade någon man. Sedan gick hon genom dom män hon brukar träffa och berättade att dom var ju bara ute efter sex.
Sedan fick vi veta att hon, trots att hon inte har några problem med spriten, skulle sluta dricka nu när hon ska bli mormor. Hon vill ju kunna vara ett bra exempel för sitt lilla barnbarn.
Så berättade hon om hur dåligt hon mår, hur mycket hon gråter.

Så helt plötsligt byter hon tonläge och säger att ja, men då hörs vi senast på fredag då.
Kram och hej!

Jag förstår att den här kvinnan hade ett stort behov av att få prata, men vi andra i vagnen satt och skruvade på oss under hela samtalet och tyckte att det var pinsamt. Man behöver ju inte fläka ut hela sitt liv till allmänt beskådande sådär och hon framställde inte sig själv i någon vidare bra dager i det hon berättade.
Kvinnan som satt bredvid mig tyckte att det kanske var på tiden med "tysta vagnar" även på pendeltågen och jag kunde ju till stor del hålla med henne.
Det är ibland väldigt obehagligt att höra andras samtal om saker man önskar man aldrig hade hört.

På tal om att fläka ut sig......
Det finns väl dom som tycker att jag fläker ut mig här inne, men riktigt så är det ju inte.
Ni får bara en liten, liten del av Mona!
Det finns så mycket mer som händer i mitt liv som jag inte skulle drömma om att skriva om.

             


Om man varit duktig och ätit efterlängtad sushi till lunch, då måste det väl vara helt ok att äta en halv pizza och ta ett glas vin till middag?
Det är ju ändå tisdag.


Kommentarer
Postat av: Limpan

Menar du att sushi skulle vara nyttigt??

2011-02-24 @ 14:19:27
Postat av: Mona

Bättre än pizza, lilla Limpan :)

2011-02-24 @ 14:55:15
URL: http://monaspusselbit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0