Gårdagens ord, knulla

Igår var vi sådär helt plötsligt ute och tittade på bilar.
Vi åkte iväg för att kika på en XC90 men jag är allt lite tveksam. Den var skön att köra men hur i hela fridens namn skulle jag bete mig för att parkera det stora åbäket när jag kom fram? Den är ju stor som jag vet inte vad, jag som tycker att det är svårt ibland att parkera vår S80. Det är ju så otroligt mycket lättare att parkera med vår gamla 745:a, där vet jag ju hela tiden var jag har alla kanter och hörn på bilen.
Jag är ju så otroligt dålig på att parkera, blir svettig bara av tanken att fickparkera 
Nu ser det inte ut som att det blir någon XC90, nu verkar tydligen en V70 vara mer aktuellt.



Igår fick jag en julklapp av brorsan och hans tjej, eller det var väl så att jag fick biljetter i julas till en föreställning som gick av stapeln igår på Uppsala Konsert & Kongress, "RAW på turné".
Özz Nûjen, Nour El Refai, Al Pitcher, Soran Ismail, Messiah Hallberg och Mårten Andersson var dom som skulle roa oss och det blev många skratt. Messiah Hallberg var en ny bekantskap och så också nyzeeländaren Al Pitcher, den senare skojade mycket om oss svenskar och våra uttryck. Özz och Mårten var bra och Soran är ju bara så otroligt charmig och kul. Den som jag tycker gjorde den svagaste akten var Noor, hennes material var inte så bra som det skulle kunna vara.
Det populäraste ordet igår måste ha varit knulla.
Noor försökte få in ordet i så gott som varje mening och dom andra gjorde så gott dom kunde för att i alla fall få in det några gånger under sin akt.
 
Hur som helst, det var en kul föreställning.
Tack så mycket för julklappen, lilla bror!

Jag har varit inne i Konserthuset tidigare och kikat runt men aldrig varit på en förställning där.
Logisitiken där inne är verkligen ett skämt.
Efter föreställningen får man stå och köa för att få åka ner i rulltrappan, där står personal och portionerar ut folk i lagom stora klungor. Varför vet jag inte, kanske brakar rulltrappan om för många åker samtidigt?  När man så kommer ner till entréplan väntar nästa kö, nu för att komma ner till nedervåningen där garderoben finns.
Allt detta köande gjorde att jag inte följa min plan, jag hade tänkt ta mig snabbt bort till Pub 19 för att i alla fall få höra några låtar av GBB. Nu fick det i stället bli en promenad direkt till bussen och hemresa.

*     *

Sirius Billy Nilsson fick hoppa in som reserv till Finnkampen och så ser han till att göra mål i sin första landslagsmatch.
Bra jobbat!

*     *

Visst känns det som att det finns hopp, nu när vi ser solen igen. Underbart!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0