Inget att säga

Vet ni, idag har jag absolut inget att säga.
Förutom då kanske att det har varit så otroligt skönt att åka bil till jobbet dom här dagarna. Miljöbov eller ej, jag njuter när jag åker bilen och slipper tåget.
Och faktiskt allra mest av hemresan.
Det är så skönt att sätta sig i bilen och känna att nu, nu är jag på väg hem. När jag åker tåget så infinner sig inte den känslan förrän jag har satt mig på Upptåget, och då har jag redan, om jag har tur, varit på väg i en timme. Faran är ju inte riktigt över ännu, men då är det i alla fall "bara" den biten kvar som kan strula.
När vi åker bil så kan jag sitta kvar och jobba utan att stressa upp mig inför hemresan, det är så otroligt skönt att slippa fundera över hur lång tid det ska ta att komma hem.



Ibland får man ta till knep för att pigga upp och lura sig själv, det är tillåtet.

*     *

Jag hade tänkt försöka ta igen lite tid som jag jobbade under förra veckans semester i morgon, men det verkar som att det kommer bli en stund uppkopplad mot jobbet trots allt.
Men i morgon är det ju i alla fall bara halvdag, så mer än förmiddagen blir det inte.

Sedan kanske det kan bli lite prinsessgos, om jag har tur.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0