Det doftar om Monas bak

Jo då, jag skulle baka lite kakor till ettårskalaset som ska hållas här hemma på lördag. Dom där kokoskakorna som är så jättegoda och jag har gjort en massa gånger tidigare.
Precis så är det, men just idag så ville det sig inte riktigt.
Kakorna luktar gott, smakar ännu godare men släpper inte från pappret.
Jo, dom släpper om jag brukar lite våld men då är dom helt hopkletade sen.
Nu kastade jag in dom i frysen, med papper och allt, och hoppas att jag kan få loss dom i morgon bitti i stället. Annars får jag väl ta och göra ett nytt försök i morgon eller så.

Så gjorde jag en av mina otroligt goda sockerkakor också, om jag kommer ihåg den i morgon bitti ska jag ta med den till jobbet så mina kollegor får njuta av något gott till fikat.

* * *

Jag har fött min man tre legitima, nåja två är i alla fall födda inom äktenskapet, arvingar men inte sjutton har jag fått ett liv i lyx och överflöd för det.
Antar att jag skulle ha valt en annan man för att få det.

* * *

Nedräkningen fortsätter......


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0