En tatuering?

Det verkar bli allt vanligare att folk tatuerar sig, varför vet jag inte.
Visst kan jag tycka att en liten tatuering på rätt plats kan vara snyggt, men man ser så otroligt stora blaffiga taggar som inte alls är snygga. Och det man tycker är skithäftigt när man är 20 år, det är inte riktigt lika skithäftigt när man är dubbelt så gammal hur gärna man än vill tro att det kommer att vara så.
Tjejer med hela underbenen fulla med underligheter och killar med tatueringar upp på halsen och ända upp på huvudet, det ser jag allt som oftast på pendeltåget och jag blir lika förvånad varje gång över att folk vill se ut så.
Det är tom två killar som brukar åka på pendeln som har fullt med tatueringar i ansiktet, en av dom har halva ansiktet fritt och den andra ansiktshalvan fulltaggad.
Helt jävla otroligt!

Nu läser vi i tidningarna att det blir vanligare att man sitter hemma och gör egna tatueringar på varandra. Det är ju ännu mer korkat än att göra det på en riktig studio där personalen förhoppningsvis har någon sorts utbildning och vet vad dom sysslar med. Man köper tydligen en utrustning för tusenlappen och så börjar man förstöra varandras kroppar utan att kunskap om hur det fungerar.
Gissar att det blir många laserborttagningar så småningom av dessa hemmajobb.



* * *

Jag har en otrolig huvudvärk idag, men så brukar det vara när jag ska packa.

* * *

En nyfödd bebis på 7,3 kg, kan ni tänka er det?
Den mamman kan vara tacksam över att man kan göra kejsarsnitt.

* * *

Sushimiddag idag, det var inte helt fel.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0