Parklek?

Det är väl ingen mening med att gnälla över att jag är genomsvettig när jag kommer fram till jobbet på morgonen, efter min lilla promenad från Karlberg. Hellre svettas jag väl och vi får njuta av härlig sommarsol än att det ska vara regn och rusk, jag får helt enkelt stå ut.

* * *

Nästa vecka ska jag åka till Tranås en sväng.
Vad gör man i Tranås undrar ni? Det kan jag kanske svara på när jag varit där.
Ännu så länge vet jag inte så mycket om vad som kommer att ske där nämligen, men jag tror i alla fall inte att vi ska ut och cykla. Och om vi nu skulle ut och cykla så tror jag inte att vi kommer att göra det i sådana hastigheter att Tranåspolisen ger oss böter också.
Undrar om den här killen cyklade i 58 kilometer i timmen på en 30-väg eftersom han fick betala 1.500 kronor i fortkörningsböter.
Det kan ju låta knäppt med böter för att man cyklar för fort, men jag antar att hastighetsgränserna ska följas av alla oavsett vilket fordon dom färdas i eller på.

* * *

När jag var liten fanns Parkleken, men jag minns inte att det var sådana här lekar där:



Bilden hittade jag hos en kompis på Facebook.




Kommentarer
Postat av: Yasmine

TÄVLING!



var med och tävla om en länkning i dagens låt, tipsa om en låt så är du med :)

2011-06-09 @ 12:48:10
URL: http://ladyyasmine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0