Tre 2:or

Det bästa med regniga dagar är att man inte behöver ha dåligt samvete för att göra ingenting, då är det helt OK att bara slöa och hålla sig inne.
Jag har ju iofs inte hållit mig inne hela dagen, håriga killen och jag tog oss en promenad runt området mitt på dagen. När vi gått en stund, och han har pinkat 37 gånger, så var det dags för 2:an och jag fick bruk för den rosa påsen jag hade med mig.


Vi passerar en hundbajspåslåda och jag lämnar glatt ifrån mig den rosa påsen och så fortsätter vi vår promenad runt Lyckebo.
Hoppsan! Där kommer en 2:a till!
Nu tittar vi oss omkring och hoppas att ingen ser oss när vi går vidare utan att plocka upp, vi hade ju bara tagit med oss en påse ut. Vad tror ni händer då?
När vi gått vidare en liten bit så var det helt plötsligt dags för 2:an igen!
Tre 2:or på en promenad, och det från en kille som knappt äter. Helt otroligt!
Nästa gång vi tar en promenad håriga killen och jag, får vi ladda upp med flera påsar så jag slipper skämmas.

* * *

Tur att jag inte hade något mot att göra ingenting idag, hade jag haft tråkigt hade det kanske gått för håriga killen som det gjorde med den här hunden.
Eller kanske inte....

* * *

Tänk att åka till IKEA och för att få titta på möbler lite i lugn och ro lämna in barnet på leklandet en stund. Och sedan när man kommer tillbaka för att hämta barnet så står det i personalens noteringar att barnet redan är utlämnat. Jag gissar att paniken kommer snabbt och att man hinner tänka många läskiga tankar.
Den här gången hittade man den lilla flickan gråtandes utanför butiken, och jag gissar att det kommer att bli en översyn av rutinerna för in- och utcheckning av barnen hos IKEA.

* * *

Ännu en kort vecka väntar, inte så tokigt faktiskt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0