Rosfeber, håll dig borta!

I morse upptäckte jag att tåget som vi åker med på morgonen tagit sommarlov, i alla fall på biten förbi oss så nu startar det inne i Uppsala i stället under sex veckor. Som tur var så upptäckte jag det när jag skulle kolla att det var på väg på datorn och inte när vi stod på perrongen och väntade. Synd bara att jag inte kom på det kvällen innan så att jag hade kunnat sova en halvtimme längre.
Och som om inte det vore nog så har eftermiddagstågen också tagit sommarlov, det går bara ett i timmen hem till mig nu. Så nu gäller det att se till att hinna med rätt pendeltåg från Karlberg för att hinna med rätt Upptåg från Upplands Väsby, annars får jag sitta en halvtimme i Uppsala och invänta nästa tåg för att komma hem.
Det är ju egentligen ett i-landsproblem, men ändå ett problem.

* * *

På tal om problem så fick jag ett skavsår på ovansidan av högerfoten när jag gick hem idag. Direkt fick jag en knut i magen, det var ju efter ett sånt på samma fot som jag fick rosfeber förra sommaren. Det var ingen rolig upplevelse så jag vill helst slippa få det igen. Nu spritar jag foten för fullt och sätter över plåster, hoppas att det hjälper.
I morgon ska jag träffa min nya läkare, jag har ju bytt husläkarmottagning eftersom jag inte riktigt kände att dom på min gamla intresserade sig för mig. Nu hade jag tänkt visa upp mina svullna fötter, men naturligtvis så har dom inte varit så svullna dom sista dagarna. Det är nästan så att jag hoppas att dom ska svullna upp ordentligt under dagen i morgon, så jag har något riktigt att visa. Doktorn ska få lugna mig vad gäller rosfebern också hade jag tänkt.

* * *

Det är ju det jag säger, det kan inte vara bra att äta sånt där.

* * *






Kommentarer
Postat av: Smsa Låna

Häftig sida! Hur ofta brukar du uppdatera den?

2011-07-20 @ 04:40:21
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0