Ser fram mot morgondagen

Jag vaknade tidigt i morse och insåg att huvudvärken inte var ett dugg bättre än den var när jag gick i säng tidigt igår. Det var bara att ställa om väckningen och inse att det fick bli jobb vid köksbordet idag. Skönt att kunna sova längre och det var skönt att sitta i fred under dagen och jobba, men det blir ju inga raster när ingen talar om för mig att det är dags att fika och äta.
Det gör ju att jag har suttit hela dagen och jobbat, med ett break mitt på dagen för att äta några pannkakor, från kl 7.30 till kl 18.
Tanken var att jag skulle försöka vila mig en stund mitt på dagen, men så gick timmarna och så blev det lite väl sent att vila.

Nu, efter lite mat och huvudvärkstabletter, är det dags för dagens första kopp kaffe.

*     *

I morgon är det en viktig dag, då kan jag inte vara hemma.
Det är dags för en av dom viktigaste matcherna under säsongen, AIK kommer på besök till Fyrishov. Det brukar bli tuffa matcher, med mycket folk på läktaren.
Jag citerar Storvretas Peter Svensson:
"Många skulle välja att kalla det för "hatmatch", och jag med vid detta tillfälle, även om jag själv inte hatar någon i motståndarlaget så är det ändå en känsla av hat man får från stämningen på läktaren från AIK-fans och från spelare i motståndarlaget.
För att förtydliga så kan jag berätta att varenda gång man möter AIK så finns det ett visst antal personer på plats precis bakom ens avbytarbås som inte är ett dugg intresserade av själva sporten innebandy utan bara att "hata" motståndarlaget. Det absolut mest omogna och pinsammaste sätt man kan uppföra sig på. Efter några gånger har man lärt sig att koppla bort dessa personer, eftersom deras agerande inte är värd någon uppmärksamhet."

Jag kommer att ha en kollega med mig på matchen, det ska bli riktigt kul även om hon har den dåliga smaken att hålla på våra gäster.

Må det bästa laget vinna, och må det vara Storvreta!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0