Omoget eller patetiskt?

Har haft armen "lös" under dagen, men gissar att det är lika bra att hänga upp den när jag ska gå på match i kväll. Jag vill ju inte riskera att jag i några vilda glädjescener kastar upp armen i luften så att det händer något igen.
Läkaren på akuten sa att jag skulle på återbesök efter 10 dagar och jag har gått här och väntat på att få tid och plats för den kontrollen. När det inte fanns något i posten i dag heller så ringer jag till ortopedmottagningen för att kolla, men dit kan man serviceinriktat nog bara ringa fram till kl 11.30. Det fick bli ett mail i stället och så får jag hoppas på att jag får kontakt i morgon.


Så är det ju match i kväll igen, riktigt kul.
Jag kunde inte låta bli att skratta när jag läste Stefan Edbergs blogginnebandysajten.
Jag vet inte om jag skulle kalla Storvreta för ett gäng korgossar men i jämförelse med Caperiotäby, varför inte?
Det skulle vara kul om CT kommer till Fyrishov för att spela innebandy i kväll och inget annat, att dom lämnar alla tramserier hemma. Om inte så är fallet så hoppas jag mina killar inte låter sig provoceras utan att dom gör det dom ska och låter CT få visa upp sig i alla sin "glans" inför TV-publiken.

I Tibblehallen i lördags ställde sig alla spelarna i CT i klunga utanför dörren till Storvretas omklädningrum så att dom inte kunde gå in där. Det är ju en av sakerna som det där laget håller på med, tar sin klunga vid mittpunkten under uppvärmningen så man stör det andra laget osv. Men att göra det precis utanför omklädningrummet för att blockera är ju ganska så patetiskt.

Nej, kom igen och spela innebandy i stället.
Danne "Primadonnan" Bron-Sundbom säger att han inte tror att hans innebandykarriär ska ta slut i kväll. Men se då för sjutton gubbar till att ni är med i matchen och slutar upp med allt annat ni håller på med, vi på läktaren vill se innebandy och inget annat.

* * *

Det var tur att jag klämde iväg ett mail till ortopeden, nu ringde en sköterska därifrån och talade om att jag är inbokad där i morgon förmiddag.
Den tiden skulle jag tydligen ha fått redan på akuten, men man missade väl det där i.

* * *

Hoppsan!

* * *

Igår var en lite febrig prinsessa här och piggade upp farmor.
Farmors hjärta sitter i halsgropen när prinsessan ska hjälpa till att duka fram till fikat, men än så länge så håller porslinet för hennes behandling.

* * *

Ni som inte kan ta er till Fyrishov kollar på matchen i TV4 Sport kl 19.15.
Heja Storvreta!
Nu skickar vi Caperiotäby på semester.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0