Var fan är alla andra?

Igår tänkte vi passa på att sova kvar i Stockholm i stället för att åka hem, L-P hade en kvällsaktivitet med jobbet och jag passade på att träffa en gammal kollega. Vi träffades i Högdalen och hoppade in på den restaurang som låg närmast t-banan, det visade sig vara den sylta som ligger på plats 26 på Syltabarometern.
Även om inte omgivningen gav mersmak så var det trevligt att träffa Hasse.

Jag går sedan bort mot lägenheten, när jag väl kom ihåg hur jag skulle gå för att komma dit. Väl framme vid porten gräver jag fram nyckeln ur väskan, försöker sticka in den i låset och inser att det går ju inte. Jag försöker igen, med samma resultat och när jag tittar på nyckeln och på låset så ser dom ju inte alls ut att matcha varandra. Det finns ju en knappsats för portkod, men någon sådan har jag inte.

Vad göra?
Jag försöker skicka sms till lägenhetsinnehavarna, men eftersom dom är i Australien så låg dom och sov och märkte inte något av mina kontaktförsök. Till slut kommer en granne upp ur källaren, hon håller på att göra på sig när jag knackar på dörren men hon släpper i alla fall in mig i porten och har vänligheten att även berätta koden för mig. Lite nervös är jag allt när jag går uppför trappen att jag inte ska komma in i lägenheten, men som tur var så var det inga problem där.

Jag gör ett inlägg på Facebook: "Lagom kul att stå utanför porten där jag ska sova i natt och inse att nyckeln inte passar i låset" och efter bara någon minut ringer telefonen och en av mina fina kollegor ringer och frågar om hon ska komma och hämta mig. Nu var det ganska skönt att få säga att det inte behövdes, att jag inte stod kvar ute på trappen och frös.
Tack rara Rosie, det var jättegulligt av dig!

*     *

En stark och modig kille, det var även min beskrivning av Anton Hysén idag.
Men egentligen är det väl helt otroligt att vi nu, 2011, fortfarande tycker att någon som "kommer ut" är stark och modig. Det är väl inte så märkvärdigt vem någon delar säng med? Om man gör det med det motsatta könet, samma kön eller båda?
Anton blir ju varken bättre eller sämre som fotbollsspelare för att han föredrar killar framför tjejer. Han kommer antagligen få höra ett och annat från motspelare och bortapublik, men idioter finns det överallt.
Idioter som inte förstår bättre och inte har något bättre att komma med.

Anton ÄR stark och modig som väljer att gå ut med sin homosexualitet, som väljer att stå upp för den han är. Jag hoppas att hans val att vara öppen stärker andra killar och tjejer som är i samma situation.

Var fan är alla andra?









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0