Askelände!

Nu börjar jag bli riktigt orolig för att E inte ska kunna ta sig hem.
Hon lämnade San Diego idag för att ta sig med Greyhound till Los Angeles och sedan via London för att komma hem på onsdag eftermiddag. Nu verkar det ju som att det där askmolnet är på väg ner till England och då är risken stor för att hon kommer att bli fast i USA och inte kan flyga hem.



Hade inte den där jädrans Grimsvötn kunnat vänta en vecka med sitt utbrott?
Det blir till att följa alla olika sidor med upplysningar om vad som händer och hur det hela utvecklar sig. Jag håller tummarna för att vindarna vänder, i alla fall så länge så att E kan komma hem.

* * *

Jodå, det gör ont i axeln och foten är svullen så jag ser ut att ha elefantsjuka.
Helt underbart!

* * *

Hoppas jag kan pigga upp mig med något i morgon.
Men inte den där 450-grams Pollypåsen som ligger och ropar på mig inne i kylskåpet, jag hoppas att den får ligga kvar där ett tag till.
Så länge den är oöppnad så kan jag förhoppningsvis stå mot mina begär.



Årets första rabarberkräm, DET var i alla fall något att glädjas åt.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0