Fest, fest och fest

Den här veckans tema har ju varit fest.
10-årsjubileum med jobbet i onsdags, SM-guldfirande med Storvreta IBK i fredags och nu idag firade vi att sonens svärfar blivit vuxen och passerat 50-strecket.
Onsdagen var ju tjo och tjim och klackarna i taket, otroligt kul.
Så var det då dags för fredagens GULD-fest som i år huserade på BJ, Birger Jarl, inne i Uppsala. Ett ställe som jag inte har besökt på kanske 20 år, och det har väl hunnit byta namn ett antal gånger sedan dess. 



Vi var ganska många och det var buffé, naturligtvis hamnar jag vid bordet som får gå och hämta mat sist trots att jag sitter nästan framme vid scenen. Det hade ju inte gjort så mycket om det nu inte hade varit så att så fort jag började äta så hoppade det upp folk på scenen och hyllningarna startade. Det innebar ju att min mat blev kall innan jag hann få i mig något, men så fick det bli.
Vi hyllade våra Svenska Mästare, alla som jobbar runt laget, vårat damlag och juniorerna.
Vår gamla guldtränare Stefan Forsman fick kärlek och varma applåder och en extra varm applåd fick Sveriges bästa och kunnigaste innebandyspeaker, Klas Pettersson. 

Fram till kl 22 hade vi BJ för oss själva, men då öppnades stället upp även för sina ordinarie besökare. Dom såg något förvirrade ut när dom kom in och såg så många gamlingar där, man riktigt såg hur dom hoppade till när dom kikade in och insåg att medelåldern hade höjts en hel del mot hur det brukar vara där. Det kändes nästan som att vi gjorde intrång så vi åkte ganska snart hem och lämnade stället åt alla 20-åringarna.

Och så 50-årsfest på det.
Jag måste erkänna att jag måste inse att jag börjar bli för gammal för att festa flera dagar i veckan. Trots en trevlig fest så gällde det att passa in ett tåg hemåt och när tröttheten satte in fick det bli ett hyfsat tidigt tåg, jag gissar att festen håller på i många timmar till.

* * *

Är det OK att sitta i en bar och dricka vin och samtidigt amma sin bebis?
För mig känns det helt uteslutet och jag tycker att bartendern gjorde helt rätt som vägrade servera den vintörstiga mamman mer vin.

* * *

På tal om alkohol så får det här paret en härlig start på sitt äktenskap, om dom nu kommer fram och kan gifta sig som tänkt.


Kommentarer
Postat av: Petra

Mycket på en och samm gång där, verkar va spännande.

2011-05-18 @ 10:49:45
URL: http://www.fransaugust.se/partytalt.aspx

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0