Välkommen Pucken!

Så fick vi äntligen veta vem som ska vara Thomas Brottmans assisterande tränare och högra hand och finnas vid hans sida i Storvreta-båset under nästa säsong.
Det blev en gammal bekant, Markus Puskala.



Sist när vi lyfte upp en juniortränare till representationslaget gick det inte så lysande, men "Pucken" är ju så mycket mer än så. Han har varit tränare för laget tidigare och varit med och byggt upp Storvreta.
Så jag säger välkommen tillbaka, Markus!

* * *

Nu måste jag börja ta tag i försäkringar och skadeanmälan till Uppsala Kommun efter min axelskada, har inte haft ork och lust att börja ta tag i och fundera på det tidigare.
Ersättning för sveda och värk? Ja, vad sjutton är rimligt att begära?
Jag har i alla fall skrivit en uppsats som jag ska skicka in till Teknik & Service, Uppsala Kommun i morgon.

* * *

Som sagt, han har mycket att förklara Dominique Strauss-Khan.
Nu verkar han komma att erkänna att han haft sex med hotellstäderskan, men att det på intet sätt var ofrivilligt från hennes sida. Det är väl där skon klämmer. Han tror säkert att han är Guds gåva till kvinnorna och att alla kvinnor är intresserade av att ha sex med honom, vare sig dom säger ja eller nej till det.
Nej, det finns inga ursäkter.

* * *

Jag gick från jobbet några minuter tidigare än vad jag brukar idag.
Så otroligt skönt det var att kunna gå i ett behagligare tempo och att slippa sitta på pendeln med svetten sprutande och hjärtat bankande. Nåja, riktigt så illa brukar det väl inte vara men visst brukar jag få skynda mig onödigt mycket.
Tror jag får se till att det blir en vana att komma iväg i tid och inte göra en massa "ska bara" när det är dags att packa ihop för dagen.

* * *

Ogillar verkligen svullna fötter.

* * *

I morgon är det pannkaksdagen, äntligen!








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0