Lite lätt illamående

  Idag har jag börjat förbereda mig inför vinterns tågförseningar med långa väntetider på diverse stationer i kylan från helvetet. Jag har köpt mig en vinterkjol att dra på utanpå så jag slipper frysa arslet av mig. Det är inte det vackraste plagget, men jag räknar med att jag kommer att uppskatta det när det är -25 och jag står där och slipper frysa.

* * *

Match idag, Storvreta - Helsingborg.
Matchen kommer inte gå till historien som en av dom bättre, det var bara första perioden som var värd entrépengen egentligen. Storvreta vinner med 3-1 och segern känns aldrig hotad.
Jag kunde inte låta bli att le när jag läste Matte Samuelssons, bäst i Storvreta idag, kommentar till UNT: "Skulle vi behöva spela bättre så skulle vi göra det."

* * *

På tal om innebandy så fick jag idag höra att jag var lite väl kaxig i det här inlägget på Örnbloggen. Men ännu så länge så finns det väl inget som talar emot att vi skulle vara ett av dom två finallagen?
Mycket kan hända på vägen, men jag tror ännu så länge på en resa till Malmö i april.

* * *

Oj, vad med smisk Caperiotäby fick av Jönköping. Torsk med 4-14 på hemmaplan, det måste svida. Och Sirius lyckades i alla fall skrapa ihop en poäng mot Dalen, tack vare "Senior".

* * *

Lägenhetsvisning, kjolshopping, fika hos mina föräldrar, segermatch, mongolisk bbq, hämtat nybakade bullar hos svärmor och fikat med lite tårta. Så har i ett kort sammandrag min söndag sett ut. Nu sitter jag här med huvudvärken från helvetet och ett lätt illamående och inser att jag strax ska upp och jobba igen.
Kämpa, Mona, kämpa!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0