Ljudet av små fötter.....

Jisses så länge sedan det var jag hade småbarn.
 
Nu har jag haft glädjen att ha besök av lilla prinsen i en vecka, jag hämtade honom på vägen hem från jobbet förra fredagen och sedan har han varit här hos oss. Över julen var mamma och pappa här också, men dom har ju sina jobb att sköta så prinsen fick stanna kvar hos oss några extradagar.
 
En viktig sak har han lärt sig under den här veckan.
Han fick följa med och titta på innebandy på annandagen och precis som förra gången han var med så var det fullt fokus på matchen. Han kanske inte riktigt tittade på samma saker som jag gjorde, tror han hade mest kolla på målvakterna och publiken på läktaren.
Men han snappade som sagt upp det viktigaste.
Idag tittade han på TV:n och utropar "Storvreta, jaaa", att det var ishockey på TV och inte innebandy spelar ingen roll. Det viktiga är att han lärt sig vilka man håller på.
 
Ja just det, vi har ju varit både barnvakt och hundvakt.
Ska det vara så ska det.
Tror jag ska sova en vecka när dom åkt hem.
 
Eller så laddar jag om och lånar en prinsessa.
 
* * *
 
Så skönt att vara ledig och slippa åka tåg dom här dagarna.
* * *
 
Jag är så otroligt glad över att vi fick ha alla barn och barnbarn här på julafton.
Det kommer antagligen dröja länge tills vi kan samlas alla igen på det viset.
 
* * *
 
Storvretacupen pågår för fullt, dom äldsta årgångarna spelar som vanligt före nyår och i år får för fösta gången seniorlag vara med och spela. Dom som rest längst för att få vara med och spela är två lag från Kingston Patriots som rest från Jamaica.
Storvreta IBK har ett samarbete med Jamaicas innebandyförbund och har hjälpt till att ge undomarna möjlighet till detta äventyr.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0