I väntan på kungens tal

När det började dra ihop sig för att gå i säng i lördags kväll så insåg jag att det måste bli en promenad ut i kylan med håriga killen innan jag kunde lägga mig.
Jag kikade på termometern och kände att jag skulle hellre strunta i det och lägga mig direkt, men risken är ju då att det får bli väldigt uppvaknande på morgonen i stället. Jag klädde på mig lager på lager för att klara av -20 grader och sa till håriga killen att nu går vi ut en sväng. Han tittade på mig som att jag inte var riktigt klok och gick mycket motvilligt med ut.
Jag hade tänkt mig en snabb runda runt dungen bara, men håriga killen pinkade direkt och vände sedan hemåt igen och vägrade att gå mer. Han kunde inte riktigt förstå vad vi skulle ute i den kylan och göra, så jag använde säkert tio gånger så lång tid på att klä på mig som vi var ute. Lite snopet, men det var otroligt skönt att få krypa ner i sängen sen.

* * *

Vi fick hem tre stora frysta laxar, 19,5 kg, igår, dom är nu uppdelade och instoppade i frysen.

  

En del bitar har även hittat nya hem, så vi inte får skörbjugg.

* * *

I kväll blir det för en gångs skull inte "Så ska det låta", i kväll ska vi se på "The king's speech".
Vi skulle ju se den på bio men fick som vanligt aldrig tummen ur så nu blev jag riktigt glad när jag såg att den börjat gå på Canal+. Hoppas att den är så bra som jag tror den ska vara.

* * *

I Finnkampen var det ungdomarna som fick stå för Sveriges vinster, båda U19-lagen vann så det ser ju lovande ut inför framtiden.
Damernas första förlust på tre år och herrarna fick se sig slagna igen av Världens bäste och hans lagkamrater.

* * *

Hur tänker alla dom som röstade vidare Dead by April?
Jag gillade däremot Loreen och blev glatt överraskad av Thorsten Flincks uppträdande.
Alltså det han gjorde på scenen, inte det andra.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0