Välkommen tillbaka?

Tillbaka på jobbet igen, det var trevligt att träffa kollegorna igen.
Mindre trevlig var den "välkommen tillbaka-presenten" som UL och Trafikverket gav mig och alla andra Upptåget-pendlare. Signalfel strax norr om Uppsala ställde till det ganska ordentligt för oss, jag hade väl i alla fall lite tur som bara behövde stå en dryg timme på stationen i Upplands Väsby innan jag kunde klämma mig på ett proppfullt tåg hemåt.

Lite ironiskt att det sker samma dag som ordförande i den nya kollektivtrafiknämnden uttalar sig i UNT och säger att vi måste åka mer kommunalt. Antalet resenärer ska fördubblas till år 2020 jämfört med 2006 och kollektivtrafiken ska fördubbla sin marknadsadel jämfört med bilen till 2030.
Man ska försvåra för bilisterna att ta sig fram och samtidigt höja biljettpriserna, låter som en lysande idé eller?
Miljötalibanerna har ju redan fått göra det nästan omöjligt att ta sig runt i Uppsala med bil, man bygger idiotiska lösningar som gör att man får åka längre eller stå still och spy ut avgaser medans man väntar på bussar som har hållplatserna mitt ute gatan osv osv.

Se till att kollektivtrafiken fungerar, att tåg och bussar går när dom ska och att det finns tillräckligt med sittplatser så att vi slipper boskapstransporter.
Då kanske ni kan få fler att åka kollektivt.

* * *

123 000:- i månaden, betald hyra i Stockholm, förmånsbil och fria hemresor, det jobbet skulle jag kunna tänka mig att ha.

* * *



* * *

Håriga killen är inte så pigg på att gå ut efter nyårsafton, han tror inte riktigt på att det inte ska smälla där ute. Nu ska jag visst ha honom som sängvärmare ett par nätter igen, svettigt men mysigt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0