Lunchmys på gräsmattan och Ralle till Storvreta

Idag gick vi ett steg längre på lunchen, vi nöjde oss inte med att sitta ute och äta och sedan gå ner i "grytan" för att dricka vårt kaffe i solen. Idag rullade vi runt i gräset, P och jag.
Vi lade oss helt enkelt på gräset utanför huset och försökte låtsas att vi inte snart skulle behöva gå in igen och fortsätta jobba.

Det var så skönt att ligga där och låta solen smeka oss, ända tills jag vände mig på mage och råkade lägga foten rätt i en brännässla. Då var det helt plötsligt inte lika mysigt längre.
Jag kom att tänka på det där som farmor sa att man skulle göra när man bränt sig på en brännässla, det där som vi aldrig testade. Farmor sa nämligen att hade man bränt sig på en brännässla skulle man kissa på det onda för att det skulle gå bort.

Behöver jag säga att jag inte testade den här gången heller?
 
* * *
 
Så är det då äntligen klart, Rasmus Sundstedt kommer att spela i Storvreta.
Historiens dyraste övergång tydligen, någon slutsumma har vi inte hört ännu men det ska ha varit en extern sponsor inblandad i affären. Det vill nog till det eftersom Caperiotäby satte en prislapp på 500.000:- på Rasmus, det är ju inte några pengar som klubben kan kan plocka upp ur en låda hur som helst. Nog för att vi har en stabilare ekonomi numera, men några sådana pengar finns ju inte att leka med.
 
Gissar att det är en lättad Rasmus som nu kan pusta ut, det kan inte ha varit kul att vara mitt i striden mellan klubbarna. Klubben han redan hade ett kontrakt med och klubben där han vill spela. Gissar också att det inte har varit bara jag som tjatat och frågat hur det går.
 
Jag ser fram mot att få se Rasmus i Fyrishov i höst, det här kommer att bli kanon.
 
* * *
 
Grodor till lunch?
Vi får väl se om vädret håller i sig under torsdagen.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0