Trendbrott

Det brukar vara så här, Skåne har strålande sol och härliga sommardagar ända tills den veckan när jag kommer ner på mitt sommarbesök.
Men i år har något märkligt hänt, ett trendbrott har skett.
I år regnade det nog inte ett dugg under den veckan vi var nere, vi hade i stället fina soldagar.
E och jag kom till och med iväg till ett bad en dag när det blev alldeles för varmt och svettigt att ligga och sola på tomten, med 26 grader i skuggan så gäller det att få lite svalka.
 
 
Trots att jag ju sagt att det inte skulle bli någon provianteringsresa ner till Tyskland så blev det ju en sån i alla fall. Så vi åkte som vanligt hem med tung last och ett stort hål i plånboken.
 
Två veckor kvar av semestern, helt underbart.
Det känns faktiskt som att jag har varit ledig längre än två veckor, vi har ju hunnit med en hel del under den här tiden utan för att för den skull jäkta. Nu ser jag fram mot att hålla mig runt hemmavid under resten av semestern, kanske någon tur ut till Gudinge om vädret håller i sig. Fiskelyckan ska tydligen testas någon mer gång under semestern.
 
Om regnet fortsätter att hålla sig borta på onsdag så tänkte vi låna med oss prinsessan och åka till Parksnäckan för att kika lite på vad Barnens Parksommar har att erbjuda.
Tror det kan bli en mysig dag.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0