Näspetare, röntgen och lite bad

På hemvägen idag hamnade jag mitt mot en man som har en lite äcklig hobby.
Han ägnar större delen av resan åt att gräva i näsan.
Ja, han gräver verkligen i näsan!
Han kör in fingret, vrider runt det och gräver och gräver.
När han känner sig klar med ena näsborren går han raskt över till den andra, kör upp fingret och gräver och gräver. För att sedan återvända och gräva ännu mer i den första.
Och så håller det på!

Ibland tar han ut fingret och studerar något intressant som han fått ut, innan han trycker upp fingret igen för vidare utgrävningar.
Det är så äckligt och jag försöker verkligen låta bli att titta.
Men ni vet hur det är, det går inte att låta bli att titta.
Jag måste ju se hur vidrig han är, mr Nosepicker, och hur lång tid han kan gräva.

* * *

Till min glädje finns det en drop in-mottagning för röntgen på Akademiska, så i morgon bitti ska jag ta mig dit för att få ett par bilder tagna. Remissen gäller i två månader på mottagningen, men det är ju skönt att få det gjort så fort som möjligt.
Det här var goda nyheter eftersom jag hade föreställt mig att jag skulle få vänta hur länge som helst på att få en röntgentid.

* * *

På lördag är det tydligen invigning av den nyrenoverade badplatsen i Storvreta, kommunstyrelsens ordförande ska ha någon sorts invigningscermoni.
Badplatsen har inte varit i bruk under ett antal år, men nu har tydligen vattnet så bra kvalitet igen att kommunen valt att göra i ordning den för bad.

Hur vet jag något om detta?
Ja, inte beror det på att kommunen på något vis talat om det för mig.
Nyheten har jag fått ta del av genom Storvreta IBK:s hemsida, eftersom våra svenska mästare ska hyllas på något vis i samband med invigningen. Det ska bli intressant att höra hur många som fått nys om detta och dyker upp kl 15:00 på lördag.
Själv tänker jag vara på födelsedagsuppvaktning då.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0