Stubbar och en himla massa matcher

Undrar vem det är som snott mina smalben och fötter?
Den som gjort det har satt dit ett par stubbar i stället, inte så där jättesnyggt.
Nu är jag så där svullen om anklarna igen, tror jag blir galen.
Jag ser ut som jag fått sådan där "elefantsjuka".

Och inte nog med det, jag har fått ischiasont också.
Jag kollade efter naprapattid på jobbet men fick fatt på en massagetid i stället, gissa om det gjorde ont när Lisa klämde till. Det gjorde så ont att jag blev alldeles svettig, men det kändes i alla fall bättre när hon var klar. Fick mig en snabbomgång på rygg och axlar också, det var verkligen välbehövligt.
Det känns att vi haft en kämpig tid, att jag har varit lite extra spänd.

* * *

Men allt är inte bara elände, även om man kan tro det när man läser det jag skriver.
Jag har ju blivit faster igen, det var drygt 23 år sedan sist.
En liten tjej (så klart) som tog god tid på sig att komma ut, hon vill antagligen visa direkt vem det är som bestämmer så att ingen får några andra idéer.



* * *

I måndags var det matchdags för Örjan Skogström, för 501 gången i högsta serien.
Till "digadigadingdingding, här glider Kingen in" kom Örjan in på planen, som vanligt sist av alla spelarna. Men den här gången gled han in ensam för att få motta publikens hyllningar.

Grattis Örjan, när säsongen är slut så är du uppe i minst 509 matcher.

* * *

Hur var det nu, skulle jag inte försöka komma iväg på en solresa snart?


Kommentarer
Postat av: Carina

Ja Mona det är inte lätt när någon byter ut smalbenen mot stubbar.Min ena vad är mkt större än den andra. Förstår inte,varför bara byta ut ena?

2012-03-21 @ 12:06:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0