Ibland har man tur

Igår var det ju stora problem med tågtrafiken till och från Stockholm.
Det är ju iofs inget ovanligt men igår var det tydligen både bränder och växelfel som ställde till det för tågtrafiken. Dom där växelfelen har vi ju ledsnat ganska så ordentligt på, för att inte tala om att det redan har varit stopp i trafiken pga "solkurva". Det innan sommaren ens har hunnit börja.

Men igår hade jag i alla fall tur, jag reste nämligen norrut i stället för söderut mot Stockholm som jag brukar göra. Igår satte jag mig på tåget upp mot Hudiksvall i stället, ombyte förnöjer.
Jag har aldrig i Hudiksvall tidigare, men det såg ut att vara en trevlig stad.
Mysigt med vatten, det är ju jag inte bortskämd med direkt där jag bor.
Syftet med resan var att besöka en kollega, och vi passade på att åka runt och kika lite på vår verksamhet i stan. Kul att komma ut lite och inte bara sitta på rumpan på kontoret hela tiden.

* * *

Frågefeud?
Utmana mig, Monagk

* * *

Twitter är ett kul ställe att hänga på, man får reda på både högt och lågt där.
Kul att läsa och lätt att kommunicera med andra, det gäller bara att komma ihåg att vem som helst kan läsa vad man skriver där inne. Jag tillbringar en stor del av min tågtid där inne, kul tidsfördriv att hänga där och kika runt.

Jag har upptäckt att tex Comhem är mycket lättare att kommunicera med där än när man ringer till dom, men Norweigan har inte riktigt samma servicenivå. På tal om Norwegian så har jag fortfarande inte fått någon respons på det mail jag skrev till dom på kvällen 14/5, det ska bli intressant att se hur lång tid jag måste vänta på att få höra något från dom. Enligt deras twittrare så hade Customer Relations 6-8 veckors behandlingstid, det betyder väl att jag får vänta ca en månad innan jag får något livstecken från dom.
Är det inte dags att Norwegian byter namn på den avdelningen?
Det är ju en väldigt ensidig relation om jag skriver och dom inte svarar.....

* * *

Fotboll på TV, snart är det dags att sitta där och heja under EM.
Min företag är med och sponsrar fotbollen och vi brukar varje år få besök av några av spelarna, men i år verkar det som att vi får nöja oss med en utställning med bilder på dom i stället. Lite tråkigt, jag hade ju naturligtvis hoppats på att min favorit, Daniel Majstorovic, skulle komma och besöka oss igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0