Lekland och förlust

Jag gjorde debut i söndags.
Jag var för första gången på Leos Lekland, det var ju en upplevelse.
Ett riktigt roligt ställe för barn, och en del vuxna, där man får klättra och klänga, hoppa och åka kana tills man stupar av trötthet. Alla barnbarnen var med och som tur var D med så att han kunde åka med barnen och jag kunde stå vid sidan av i stället.
Det fick räcka med att klättra runt, kanorna fick vara för min del.
Besöket var ju inte direkt gratis, även om det bara är en entréavgift för barnen.
Sedan ska det ätas och fikas också, man blir hungrig av att fara runt så där.
 
Kul var det i alla fall, och barnen hade fullt upp.
 
* * *
 
Med en huvudvärk som jag trodde skulle spränga huvudet i bitar var det sedan dags att bänka oss i Fyrishov för en femte och avgörande semifinal mot Dalen. Tyvärr så slutade den med vinst för norrlänningarna och det är dom som får göra resan till Malmö och spela SM-final.
Den där SM-finalen som vi vunnit tre år i rad tidigare.
Den där SM-finalen som vi så gärna hade spelat i år igen.
 
Så blir det nu inte och det kanske är bra för oss, för klubben.
Vi kanske behöver en andningspaus och fundera över hur framtiden ska se ut.
Vi kommer att behöva fylla på med fler spelare, kanske främst i backlinjen.
 
 
Hur kommer Mika Kohonens rehabilitering efter knäoperationen att gå?
Hur allvarligt är det med Jesper Berggrens skada?
Nu känns ju resan till Malmö på fredag inte så där jättespännande längre.
Men jag ser fram mot en trevlig helg ändå, jag kommer att sitta där på läktaren och heja på det röda laget i herrfinalen.
Har väl inget mot Dalen, men det är Falun som jag helst vill se som segrare.
I damfinalen blir det Rönnby som jag kommer att hålla på.
 
Kan man hoppas på lite sol och värme i Malmö i helgen?
Lunch ute brukar ju vara det som gäller där nere, hoppas det funkar nu med.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0