Nu är det slut

Vart tog semestern vägen?
Hur är det möjligt att dom där fyra evighetslånga veckorna är slut?
 
Så, tog jag tillvara den sista semesterdagen ordentligt?
Nja, fredagen blev väl inte riktigt som jag hade tänkt mig.
 
 
 
Ny panel till garaget skulle inhandlas så det blev ett besök på brädgården.
Sedan skulle ju denna nyinköpta panelen lagras i garaget, vilket innebar att det blev en,
i och för sig välbehövlig, garagerensning som avslutades med en tur till återvinningscentralen i byn. Trots det finns det nog ytterligare ett par lass där inne som borde rensas ut, men det får bli någon annan dags bekymmer.
 
 
Fredagen avslutades i alla fall som den skulle, fredag = skaldjur.
 
* * *
 
Den här sommaren har jag knappt varit inne på min sommarfavorit, Lingon, men i lördags var det dags. Jag ville ju inte missa när brollan spelade med Hjalmar och Tomas.
En varm härlig kväll, fylld med bra musik och trevliga människor.
 
* * *
 
I förmiddags, när jag egentligen skulle gå ut och lägga mig i solen, hamnade jag framför en film som verkligen berörde. Två kvinnor, Mary och Martha, som båda förlorat ett barn i malaria träffas och börjar ta upp kampen för att sprida kunskap om vad malaria ställer till med och för att samla in pengar för bla inköp av myggnät.
 
 
 Och filmen blev ju inte sämre av att "The Highway Man" med Hoffmaestro ingår i soundtracket.
 

Kommentarer
Postat av: Håkke

Men tjena Mona!

Jaa,vart tog den vägen,denna underbara sommar ?

En tröst kan väl vara att våra innebandygossar nu måste börja svettas, medans vi kan käka kräftor, äta "suringar" och dricka ett glas vin.

Sköt om dig....

2013-08-09 @ 13:34:43
Postat av: Mona

Visst är det väl härligt med lite kräftor och vin, men dom där "suringarna" håller jag mig från :)

Kul att det börjar komma igång, ser fram mot att få se någon träningsmatch snart.
Nu börjar ju resan mot nya medaljer ;)

2013-08-09 @ 13:39:04
URL: http://monaspusselbit.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0