Ylar mot månen, eller nåt

 
Är det fullmånen som gör att jag inte kan sova?
Den sista tiden har jag haft otroligt svårt att sova och i natt känns det som att jag inte sov alls.
Jo, från 4:10 när jag tittade på klockan till kl 5 när alarmet gick igång.
Då sov jag minsann tungt och gott.
 
Det känns som jag går i ett töcken hela dagarna, det ska bli skönt att få sova igen.
När nu det blir.
 
Men eftersom jag är kräfta så ska ju månen vara min planet.
Borde den inte vara snäll mot mig då?
 

Element: vatten

Planet: månen

Grundenergi: anpassningsbar

Då naturen sjuder av livskraft, högsommar

Kräftan är intuitiv och känslosam lik de andra vattentecknen. Kräftan är omtänksam, omvårdande, medkännande och har en naturlig beskyddarinstinkt.  
Den har en insikt om de olika möjligheterna som finns given i varje situation och är handlingskraftig.  
Den är mycket känslig och blir lätt sårad, då kryper kräftan in i sitt trygga skal bort ifrån omvärlden. Kräftan har ett stort behov av trygghet och därför samlar den ofta på sig diverse prylar och pengar.  
Kräftan är ofta rädd för att göra bort sig och kan vara blyg men den anpassar sig lätt 

Kräftan har bra fantasi och är mycket uppmärksam på andras känslor och kan lätt leva sig in i andra personers känslor men håller gärna sitt eget känsloliv privat. 
För att en Kräfta ska må bra behöver den ha en förankring där den känner att den tillhör, det kan vara sin familj och sitt hem.  
De behöver få vårda och bli vårdade. Kräftan kan vara svår att få grepp om då den är privat och kan dra sig undan till och från.

 

En del av det låter ju som en beskrivning av mig i alla fall, eller vad säger ni?

* * *

Dricka kaffe, måla naglarna och titta på TV.
Det är vad jag orkar med i kväll, sedan är det väl dags att ligga där och försöka sova.
Kanske ska gå ut och yla mot månen?

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0