Tröttma

Jisses vilken tröttma jag lider av.
Det spelar ingen roll hur mycket eller lite jag sover, jag är lika trött ändå.
 
Nu har jag iofs bra anledningar att vara trött.
Jobbfest i torsdags och sedan huset fullt med barn och barnbarn sedan i fredags.
Hur roligt det än är så blir man trött.
 
* * *
 
Skitväder!
Och mer verkar vara på väg, i alla fall enligt den här artikeln.
Kan vi inte säga så här, antingen är det lagom mycket minus så att det inte slaskar eller så blir det så varmt så att all jädrans snö försvinner. Blir galen på det här eländesvädret som är nu, när jag ser ut som en dränkt katt när jag kommer fram till tåget efter min promenad i snöblandat regn. En dränkt katt med lerstänk långt upp på benen.
 
* * *
 
Inför jobbfesten i förra veckan tyckte jag att jag var i stort behov av en ny klänning.
När jag sa till maken att jag skulle titta efter en klänning antydde han att jag kunde börja med att leta i garderoben. Jag fattade inte riktigt vad han menade med det.
Vi tog i alla fall en tur till Gränby Centrum och precis som vanligt kunde jag inte riktigt bestämma mig för vilken klänning jag skulle köpa, så det slutade med att jag kom hem med tre nya klänningar. Det funkar ju, klänningar kan man aldrig få för många av.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0