Kvällskissning och lite spel

Jisses vad kallt det var i lördags!

Men det gav mig ju en alldeles utmärkt anledning att hålla mig inne hela dagen, fick inte på mig kläder förrän det var dags att ta ut håriga killen på en kvällkissning.
Den går ju otroligt snabbt när det är kallt, det tar längre tid för mig att klä på mig än vi är ute. Håriga killen gillar inte att gå ut när det är kallt, då ligger han hellre inne i värmen så länge det går. Vid kvällskissningen är det inget snack om att gå och småskvätta, allra helst inte om det är kallt, då gör han det han ska och sedan vägrar han gå vidare.
Det är bara att gå in igen, vilket ju kan vara ganska så skönt.
 
 
Jag läste en artikel i UNT i lördags om "stressiga tågbyten".
Man säger där att UL tillsammans med Upptågets entreprenör DSB Uppland följer trafiken noga för att hitta orsaker till förseningarna och särskilt om det är återkommande anledningar som går att göra något åt.
 
I artikeln fokuserar man på hur stressigt det är vid bytet från Upptåget till SL, jag får ofta springa men ännu har jag, ta i trä, inte missat pendeln någon morgon. Då är det värre vid bytet från SL till Upptåget, där har jag ju fått vänta i Uppsala ett par dagar varje vecka för att pendeltåget kommit in efter det att Upptåget har åkt iväg.
Otroligt frustrerande och irriterande!
 
* * *
 
Något som däremot inte var särskilt frustrerande var att se Storvretas match mot Pixbo.
Jag hade trott att det skulle bli en tuff match och när jag sen såg att tre av våra "stjärnor" var sjuka så blev jag lite nervös. Men det visade sig att jag var nervös i onödan, vi har så många stjärnor i det här laget att det ordnar sig ändå.
Vi vaskar om lite i kedjorna så går det att vinna med 8-3 ändå.
Ny match på torsdag, då hälsar vi Warberg välkomna till Fyrishov.
 
* * *
 
Spelberoende?
Ja, men bara av iPhonespel som tur är.
Wordfeud, Ruzzle, Quizekampen och SongPop och allt vad dom heter fångar mig i sitt grepp. Just nu har jag en period när det mest blir Wordfeud och Quizekampen, det går lite upp och ner det där. Men som om det inte vore nog med att spela mot andra, så håller jag på med solospel som det där Candy Crush också och olika Bubblesvarianter. 
 
Vansinnigt att man kan bli beroende av sånt, eller vad säger ni?
 
Vill ni spela så heter jag troligtvis "Monagk" utom på Wordfeud där jag heter "monaspusselbit".
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0