Så ögonen blöder.....

En blödning i ögat, det är vad jag fick från nattens sängkamrat.
 
Prinsessan har sovit, eller snarare roterat, mellan oss i sängen i natt och rätt vad det var kände jag hur det gjorde ont i ögat. När hon låg där och roterade slängde hon ut med armen och lyckades få fingret rätt i mitt öga.
Oskönt! Och ganska så osnyggt med rött öga nu.
 
Men det känns som att jag ändå kommer att sitta här med röda ögon.
Förkylningen kommer smygande, det har börjat med ont i halsen och jag känner nu hur näsan och ögonen förbereder sig för att börja rinna.
Inte riktigt rätt tid att bli sjuk, får lägga mig i soffan och stoppa i mig vad som finns hemma för att försöka bekämpa det onda.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0