Olika saker att fira

Idag är ingen vanlig dag, för idag är det ena dotterns födelsedag.
Och vår bröllopsdag.
Eftersom hon föddes på vår ettåriga bröllopsdag så har det alltid firats födelsedag och inte så mycket annat den här dagen. Jo, det blir väl ett litet "grattis på bröllopsdagen" men mer firande än så har det aldrig varit. Tyvärr.
Nu bor hon ju i Australien så det blir ju inte så mycket födelsedagsfirande heller, det får vänta tills hon kommer till Sverige om några veckor.
 
* * *
 
Skulle man kunna blåsa bort övervåningen på vårt hus och sätta dit en ny utan en massa skräp samlat? Visst måste väl det funka?
Jag skulle behöva få hit någon som rensade bort och kastade hur mycket som helst.
Men när dom ändå på så kunde dom ju passa på och göra om undervåningen också.
Grannarna har gjort om så snyggt att jag blir riktigt avundsjuk.
Finns det något svenskt "Extreme home makeover" man kan söka till?
Jag lovar att jag kommer att gråta floder i TV om jag får ett nytt snyggt hus.
 
* * *
 
Nu börjar den där "före semester-paniken" sätta in.
Hur mycket måste jag fixa på jobbet innan jag går på min ledighet?
Har jag uppdaterat alla rutiner så att min kollega kan sköta mina arbetsuppgifter när jag är borta? Vad gör jag för nya saker som jag inte har tänkt på att berätta för henne om? Det brukar ju alltid dyka upp något sånt när vi börjar titta på det.
 
* * *
 
Hade jag ork så skulle jag skriva och berätta om hur illa vi blev behandlade av busschauffören när vi skulle åka med Eckerölinjen till Åland förra helgen och barnbarnet, snart tre år, mådde illa på bussen.
Men det får bli en annan gång.
Vilken cliffhanger......
 
* * *
 
Och om någon undrar, nu är det ett år kvar på det 30-åriga kriget.
Dvs det är 29 år sedan vi gifte oss.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Håkke

TREVLIG SOMMAR,Mona!

2013-07-03 @ 14:26:16
Postat av: Mona

Tack detsamma, Håkke!

Snart krigar vi igen :)

2013-07-03 @ 14:27:37
URL: http://monaspusselbit.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0